בשעה טובה, החלטתם שאתם הולכים להפגין נוכחות בכנס קרוב, וההתרגשות בשיאה. אתם מבינים כי אין הרבה הזדמנויות טובות יותר ללכוד את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים רבים, ובכך להצעיד את העסק קדימה. הבעיה היא שעל תשומת הלב של הלקוחות יתחרו עשרות, ולרוב גם מאות, דוכנים אחרים, חלקם אולי מתחרים ישירים שלכם. אז איך תגרמו לכך שהלקוחות יגיעו אליכם? ומה הופך דוכן למוצלח באמת?

שלטי פרסום

שלטי פרסום, מעצם היותם כאלה, הם כלים שיווקיים שבכוחם להיות יעילים במיוחד. כדי להגשים את המטרה, רצוי לבחור בשלטים גדולים, באופן יחסי, ולעצב אותם בצורה שתבליט את לוגו החברה, תכלול משפט מחץ אחד או שניים לגביה וכן תאזכר את תחומי הפעילות.
מכיוון שכנסים נמשכים מספר שעות או ימים, במקומות שאינם קבועים, רבים ימליצו לבחור "רול אפים", אותם שלטים פרסומיים נפתחים וניידים, שניתן לפרוס במהרה במקום הכנס, ולפרק באופן מהיר לא פחות בסופו של יום. הדבר חוסך זמן ומאמצים רבים.

מתנות, רבותי. מתנות

צריך להודות בכך: סיבה מרכזית בגינה לא מעט אנשים שמים פעמיהם אל כנסים בתל אביב, כמו בכל מקום אחר על מפת ישראל, היא על מנת לקבל מכך תמורה: התרחיש בו משתתפים בכנס יוצאים ממנו עם שקיות עמוסות במתנות אינו שכיח כלל וכלל. מצידם של בעלי הדוכנים, מדובר בהזדמנות יוצאת מגדר הרגיל.
כאשר דיילים או דיילות מסתובבים בין המשתתפים בכנס או ביריד ומחלקים להם את המתנה, בלי קשר לסוגה, נוצר הקשר הראשוני הזה בין החברה לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלה. כאשר הם מרגישים שהשקיעו בהם, כפי שבא לידי ביטוי בהענקת המתנה, הקשר הזה מתחזק עוד יותר. הסיכויים שאנשים אלה יבקרו בדוכן של החברה, או אפילו יבררו על שירותיה לאחר מכן, בתום הכנס, גדלים בעשרות מונים.

מבצעים והטבות

בהמשך לסעיף הקודם, אפשר ואף מומלץ ללכת לקראת הלקוחות גם באמצעות הענקת מבצע מסוים עבור השירות המוצע במסגרת הדוכן. הנחה של כמה עשרות אחוזים עבור המוצרים הנמכרים בדוכן, אפשרות להירשם למועדון הלקוחות בתעריף מוזל או מבצעים נוסח "2 במחיר 1" מומלצים בכלל עבור המעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם, ועל אחת כמה וכמה במקרה של כנסים.

חשיבותה של שירותיות

בלי קשר להטבות שמקבלים הלקוחות, עליכם לזכור שהמוניטין שלכם עומד כאן על כף המאזניים. חשוב להיות ערים למתרחש בכנס בכל רגע נתון, להקפיד על הופעה מכובדת וייצוגית וליצור קשר עין עם כמה שיותר לקוחות אפשריים. בעלי דוכנים שנראים משועממים, מהעבר השני, יוצרים את האפקט ההפוך, ואף מבריחים את הלקוחות. יש להימנע מכך.